Pagina's

maandag 28 oktober 2013

Tutorial Copics !!!

Goedemorgen allemaal !!

Vandaag heb ik een tutorial voor jullie, gemaakt voor het CopicMarkerBenelux blog.
Het is een lange blogpost, dus neem een bakkie koffie, ga er lekker bij zitten en neem het allemaal in je op hahaha :)

Ondanks het feit dat er al heel veel op internet te vinden is, krijg ik toch nog regelmatig de vraag hoe je zelf een tussenkleur kunt maken !!
Ik heb dit allemaal even voor jullie uitgewerkt.

Als voorbeeld heb ik de BG72 en BG70 genomen, dit vind ik een geweldige kleur om mee te werken, maar sommige personen pakken deze juist niet, omdat de overgang veel te groot is en dat is dan ontzettend jammer. Deze kleur kom je heel vaak tegen in je Design papier :)


Wat heb je erbij nodig ???

De Various inkt BG72 (altijd de donkerst kleur van een serie van 2 pakken)
Copic Cleaner
Lege Copic Marker
Pincet



Hoe gaan we te werk ???


Haal de beitelstift er met een speciale pincet uit je marker.
Zet de pincet tegen de rand van je marker en trek voorzichtig de stift eruit.


Zorg ervoor dat je de dop van de brush stift er ook af haalt, anders loopt de inkt niet door naar de brushstift :)

Doe nu om en om 2 druppels BG72 in de marker, daar waar de beitelstift eruit gehaald is, vervolgens 3 druppels Copic Cleaner. Houd de marker rechtop in de hand, met de Brushstift naar beneden.
Ga net zolang door tot de Brushstift verzadigd raakt, dan ben je klaar.
Je eindigt dus met 3 druppels Cleaner.

Ik heb mijn tussenkleur BG71 genoemd en dit is het resultaat !!


Onderhoud van je Copic Markers !!!!

Verder is het natuurlijk van belang, dat je je Copic stiften goed onderhoud.
Ik had soms wel eens een stift die aardig droog begon te worden, maar waar ik nog helemaal niet veel mee gekleurd had.
Het bleek dus dat mijn doppen zo vies waren, dat hij de stift niet meer goed afsloot.
Het is dus echt van belang om je stiften goed schoon te houden.

Ook hiervan heb ik wat foto's gemaakt en zal jullie deze hieronder laten zien.


Je hebt nodig :
* klein kommetje
* Copic Cleaner
* Wattestaafjes
* pincet 
* keukenrol
* Copic Marker

Eventueel nog het spuitflesje met daarin Copic Cleaner.


Ik spuit wat Cleaner in de dop en ga deze grondig schoonmaken met een wattenstaafje en daarna droogmaken met een stukje keukenrol.


Dat ziet er in ieder geval alweer goed uit :)

Spuit vervolgens wat cleaner op je keukenrolpapier en maak rondom de Brushstift de marker schoon.


Je zult merken dat de dop nu veel beter afsluit en ook geen vieze vingers meer tijdens het inkleuren :)

Ook je Brushtips kunnen smerig worden en kleuren ze niet echt lekker meer, dan is het net alsof ze een beetje vettig zijn en krijg je rare strepen op je papier.

Pak de stift uit je marker met de daarvoor bedoelde pincet en leg deze in een kommetje gevuld met Copic Cleaner, laat deze een paar uur staan.
Hierna pak je de schone stift uit het bakje, rolt hem even tussen een stukje keukenrol papier en duwt hem met de pincet weer terug in je marker.

Denk er goed om dat je er helemaal induwt, tot hij niet verder kan.








Sorry dat het een lange blogpost is geworden, maar ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben :)

Alvast bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer !!!

2 opmerkingen:

Bedankt voor je bezoekje, ik zou het zeer op prijs stellen als je even een reactie achterlaat :)

liefs Astrid